July 14, 2020 - 1 minuts lästid

Vad svär du över?

Fan, skit, hel_ete, jävlar, satan - mitt ordförråd när det kommer till svordomar är inte så stort. Men visst hoppar de ur munnen då och då. Extra uppmärksammat har det blivit under semestern. Vi har en sån där burk, som så många andra, där man får lägga en peng, i vår familj en tia, när man svär. Barnen älskar det. Och jag själv som kom med idéen är den som får bidra mest till burken. Tyvärr.

Hur eller hur så är syftet så klart att inte uppmuntra till fula ord, men själva idén och grejen gör också att vi kollektivt är väldigt uppmärksamma på svordomar och när de dyker upp. Tro inte att ett satan eller fan lyckas slinka förbi obemärkt.  

TOPPEN! tycker jag. För det finns en kraft i svordomar som inte bör ignoreras. För där det svärs som mest där finns ofta en bra grund för idéutveckling eller åtminstone idéförädling. En svordom är ofta synonymt med ett problem, hinder eller frustration av något slag. Är du uppmärksam på vad du svär över så har du också goda möjligheter att göra något åt det.  

Så i sommar vill vi utmana dig att fundera över vad du svär över lite för ofta och varför du inte gör något åt det. Vad finns det för lösningar och alternativ idag? Hur skulle den ultimata lösningen se ut? Kanske är det inte så långt borta att faktiskt lösa problemet istället för att fortsätta svära över det?

Och sen när du kommer tillbaka till jobbet - ta det ett steg längre och börja fundera på och ta reda på vad dina kunder svär över. Vad är det för problem de egentligen vill ha hjälp med? Vilket är det faktiska behovet? Och hur väl levererar ni på det?
Vet du vad dina kunder svär över?

Skriven av Hanna Hägg

Drivs av klok kreativitet med kund i fokus. Passionerat nyfiken att förstå dig, din affär och nästa steg. Och att dela skratt.