August 10, 2020 - 1 minuts lästid

Dimensioneringsverktyg som säljstöd

Vi säger att vi älskar att bli utmanade med problem - för vi älskar problemlösning. Metro Therm är en kund som verkligen utmanade oss att bygga ett verktyg som skulle hjälpa säljare och kunder att hitta bästa fjärrvärmecentralen utifrån behov och fysiska förutsättningar. Ett projekt som initialt syftade till en enkel avskalad lösning för att underlätta processen, men dörrar har öppnats under projektets gång, nya idéer har dykt upp och nya lösningar har tagit form.

Metro Therm började leverera värme 1921. Idag är de Sveriges bredaste leverantör av värmeprodukter och kan idag ännu effektivare hjälpa kunden till den bästa lösningen. Idag skulle vi våga säga att Metro Therm har ett av branschens starkaste säljverktyg --> metrodim.metrotherm.se    

Detta hjälper vi Metro Therm med:
- Bygga dimensioneringsverktyget METROdim
- UX & design
- Frontend- och systemutveckling

Affärsdriven digitalisering

Metro Therm har under 2020 gått från ett tidigare manuellt frågeformulär till ett webbaserat verktyg som hanterar produktlistor, jämförelser, filtrering utifrån ett 20-tal olika parameter och dimensionering. Systemet visar också hur val påverkar urvalet, konfigurera produkter ner på djupet, lägga till och ta bort attribut.  

I översikten samlas all information om valda produkter, dokument, ritningar, teknisk information och prisuppgifter. Här väljer du att spara dina dimensioneringar, skicka förslag vidare eller begära in offert som tar dig direkt till beställning. All historik sparas på ditt konto att komma tillbaka till.

Vilket projekt detta varit! Höga ambitioner och en kund som alltid vill ha mer och bättre och aldrig blir riktigt nöjda! Och vi är inte klara än! Nu går vi in i version 4.0 - nya funktioner och förbättringar. Nästa steg - nästa nivå! Vi älskar't!

Skriven av Hanna Hägg

Drivs av klok kreativitet med kund i fokus. Passionerat nyfiken att förstå dig, din affär och nästa steg. Och att dela skratt.